MIS PÄEV TÄNA ON??

Tuesday, October 27, 2009


Kodu..

Mis on kodu?
„See on kõige parem kodu. Sellest paremat meil ei ole. See on parim. See on MEIE kodu“ ("Tarbetud inimesed" Reko Lundan)

Kodu ei vahetata, siis kui tuju tuleb. Kodu ei ole nagu paar sokke, mis su outfiti juurde ei sobi. Kodu ei tohiks niisama lihtsalt välja vahetada. Kodu on nagu pereliige. See kasvab ja areneb ja muutub koos sinuga. Ei vaheta ju last või abikaasat välja, kui ta ei ole päris sellise kõnnaku või väljanägemise või hääletooniga, nagu sa sooviksid. Okei, on inimesi, kes vahetavad.. aga põhimõtteliselt.. kui sul on põhimõtted paigas, siis ei vaheta ju. Või?

Sellepärast ei olegi päris ükskõik, kus elada.. elukohta tuleb väga hoolikalt otsida ja valida.. see peab olema nagu partner suhtes. Usaldusväärne, sümpaatne, huvitav. Alguses on kõik uus ja põnev. Tutvumine, harjumine, tundma õppimine.. Kui tead ja tunned oma kodu juba nii, et võid pimesilmi ringi liikuda ilma, et komistaksid või muhu saaksid, võib tekkida situatsioon, kus tahad midagi muud.. midagi uuemat ja põnevamat- see on koht, kus võib murduda.. aga samas on võimalik mööblit ringi tõsta, pisikese dekoratiivse värskenduskuuriga uudsust tuua.. selles ongi koos kasvamise ja muutumise võlu. Kui midagi muutub, siis ikka koos.. muudetakse koos ja muututakse koos.

Koduigatsus ei ole igatsus katuse ja nelja seina järele. Koduigatsus on igatsus just nende lõhnade, emotsioonide, mälestuste, soojuse ja kõige ühise järele, mis kodus on. Ja kui kodu on rajatud püsivale vundamendile, püsib see põlvest põlve. Mitte ainult hoone või ruum. Just see kodusoojus. See kandub põlvest põlve.

Mina ei ole veel kodus. Aga ma olen ta välja valinud. Ja ootan.. kurbmagus ootus.. see, kus ma praegu elan, on vahepeatus. Nagu üleminekusuhe. Üks etapp läbi ja teine alles algamas. Need nö. Vahepeatused, ootejaamad.. kui neist edasi liigutakse, mäletatakse neid alati hea sõnaga.. aga need ei ole PÄRIS kodud. Kellegi jaoks kindlasti.. aga seni, kuni sa ei tunne, et see ongi see üks ja õige koht, kus ma tahaksin elada, seni ei ole see veel kodu.

Kodu on nagu partner, keda pead alguses tundma ja hiljem armastama õppima.

2 comments:

  1. Kodu on seal, kus on süda :)

    Eriti kahemõtteline :D

    ReplyDelete
  2. Minagi olen hetkel vahepeatuses...Bikul on õigus, selle südame koha pealt:) Mina olen otsinguil, ma tean kus olen mina, aga mu süda on hoopis teise koha peal, kusjuures ta on laiali. Ei tea veel, kus on kodu. Ei ole olnud äratundmist- veel...Aga ma luban, et leian oma kodu:)

    ReplyDelete